به گزارش صبحانه ، مهدی روانشادنیا اظهار کرد: در کلان اقتصاد، نوعی انجماد در دارایی ها ایجاد شده و بازار مسکن نیز با توجه به تاثیرپذیری از بازارهای موازی مثل ارز، طلا و بورس وارد رکود شده است. دوره اخیر یافزایش قیمت مسکن که حدود ۱۸ ماه طول کشید به طور عجیبی طولانی شد. پیش بینی کارشناسان این بود که پایان سال ۱۳۹۷ رشد قیمت مسکن متوقف شود اما دیدیم که تا خردادماه ۱۳۹۸ روند افزایشی ادامه پیدا کرد. با این وجود هم اکنون به نقطه ای رسیده ایم که تقاضای واقعی مسکن به جهت محدودیت در توان خرید به پایین ترین حد خود رسیده است. هم چنین تقاضای سوداگانه به این دلیل که منفعتی از جهت افزایش قیمت ها ندارد دچار عقب گرد شده است.
وی افزود: با توجه به تعداد واحدهای مسکونی موجود در شهر تهران اگر فرض کنیم هر واحد یک بار خرید و فروش شود با تعداد ۳۳۰۰ قرارداد خرید و فروش که در مردادماه داشتیم حداقل هزار ماه زمان می برد که یک معامله برای هر واحد انجام شود. این مساله این موضوع را به ذهن متبادر می کند که انجماد دارایی ها به بخش مسکن هم رسیده است.
در بطن بازار مسکن دو نوع تقاضا وجود دارد 
این کارشناس بازار مسکن با بیان این که طبیعی است باید به فکر آینده باشیم گفت: در بطن بازار مسکن، دو نوع تقاضای بالقوه از بعد جمعیتی و بافت های ناکارآمد شهری وجود دارد. در بعد جمعیتی، تغییر سبک زندگی اجتماعی و کوچک شدن بعد خانوار، تقاضای جدید به لحاظ نوع خاصی از واحدها را ایجاد می کند.