برخی کاربردهای رنگ تیره در دکوراسیون

هرچند ممکن است فکر کنید که استفاده از رنگ های تیره فضا را کوچکتر نشان می دهد اما در واقع اینگونه نیست .

اگر از رنگ های تیره در هر چهار طرف دیوار استفاده شود  احساس فضای بزرگتری را بوجود می آورد ؛ به این ترتیب با استفاده از رنگ های سرد ، فضا دنج تر و راحت تر به نظر می رسد .

رنگ ها ، کاغذ دیواری ها و یا پارچه هایی با رنگ و طرح تیره می توانند به عنوان یک پایه ای قوی برای لوازم و مبلمان رنگی روشن تر مورد استفاده قرار گیرند ؛ علاوه بر این استفاده از فرش هایی با بافت تیره رنگ و یا کفپوش براق نیز می تواند احساس عمق بیشتری را ایجاد نماید .

چرا اتاق خوابتان را با استفاده از رنگ خاکستری تیره از یک اتاق عادی به یک اتاق شگفت انگیز تبدیل نمی کنید ؟!

چراغ های دیواری ، تابلو سیاه و سفید و میز کنار تخت شیک همه ی اینها احساس لوکس بودن و راحتی را به این اتاق خواب اضافه کرده اند ؛ طرح های تک رنگ می توانند واقعا قدرتمند باشند .


حمام به رنگ تیره

زمانی که به این حمام با دقت نگاه کنید متوجه خواهید شد که آن بسیار ساده تزئین شده است اما در نگاه کلی جور دیگری به نظر می آید و این به خاطر کاشی هایی است که از کف تا سقف مورد استفاده قرار گرفته است این کاشی ها در واقع یک حمام شگفت انگیز را بوجود آورده اند ؛ در واقع این کاشی ها به شکل الماس و نه مربع نصب شده اند و همین موضوع نیز به اثر اضافه می کند .
استفاده از رنگ قرمز نیز مانند یک اختتامیه عالی برای این طراحی زیبا می باشد .

هماهنگ کردن رنگ دیوار با مبلمان

هماهنگ کردن رنگ دیوار با مبلمان یک ایده عالی برای ایجاد یک طرح زیبا و سرشار از رنگ است ؛ در اینجا رنگ دیوار تیره ترین رنگ است و بنابر این مبلمان بیشتر خود را نشان خواهد داد .

استفاده از الگوهای رنگی کوچک نیز مانع از محو شدن لوازم یک رنگ در هم می شوند و یک تضاد بسیار زیبایی را بوجود می آورند .

 

رنگ تیره در دکوراسیون

شخصیت بخشیدن به فضا با استفاده از این کاناپه زیبا :

این کاناپه آبی سیر بزرگ  بعید است که جلب توجه نکند به ویژه زمانی که با این لوازم تزئینی روشن همراه شده است ؛ نگاه کنید که چقدر زیبا رنگ های تیره با رنگ های روشن ادغام شده اند ، و رنگ نارنجی در اینجا فوق العاده به نظر می رسد .


رنگ تیره در اتاق خواب

طراحی این اتاق تداعی کننده ساعات گرگ و میش می باشد ، زمانی که همه چیز در پایان روز آرام می گیرد ، که بسیار مناسب برای یک اتاق خواب می باشد .

استفاده از رنگ های تیره در تخت خواب کاملا هماهنگ با فضای اتاق است در حالی که ملافه ابریشمی احساس لوکسی به اتاق بخشیده است .

تخت تیره

داشتن دیوارهای سیاه جسارت می خواهد ، اگر فکر می کنید این جسارت را ندارید و یا نمی خواهید ریسک کنید می توانید کمی تیره بکار ببرید ، مثلا یکی از دیوارها را تیره کنید و بقیه خانه را روشن نگه دارید و یا مثلا شومینه را تیره در نظر بگیرید و بقیه اجزا را روشن برنامه ریزی کنید . کف تیره با دیوارهای روشن و قالیچه های سفید و شیری و کف روشن با دیوارها و پرده های تیره هماهنگ است .

تیره پسند ها از تخته سیاه خوششان می آید ، پس از تخته سیاه با گچ های سفید و رنگی برای قسمت هایی از خانه مثلا آشپزخانه یا اتاق کودکان بهره ببرید . 


آشپزخانه هایی با تم تیره

اگر کل تم خانه تیره است بهتر است آشپزخانه را کمی روشن تر طراحی کنیم تا خواب صبحگاهی با ورود به آن از سرمان بپرد ، استفاده از کابینت های یک دست سفید ، هنگامی که تم خانه تیره است بسیار شیک و جذاب است . کابینت های هایگلاس سفید و یا جزیره های سفید در جایی که دیوارها و کف تیره است کاربردی است ، کابینت آشپزخانه خاکستری هم طرفداران خاص خود را دارد .

اما اگر برعکس دیوارها و پرده و کف روشن است و ما رنگ تیره را دوست داریم ، می توانیم کابینت ها را تیره انتخاب کنیم تا این تضاد رنگی حفظ شود .

استفاده از گلدان هایی با رنگ سبز روشن و یا گل های شاد به خوبی فضای غم انگیز تیره را خواهد شکست و بسیار چشم نواز خواهد بود ؛ همچنین ترکیب رنگ زرد با رنگ های تیره به یکباره هیجانی بوجود می آورد که انگار کل رنگ ها را داریم .

استفاده از ظروف رنگی و یا ظروف مسی در آشپزخانه هم می تواند ایده خوبی برای تعدیل رنگ تیره باشد ، خصوصا که این روزها ظروف سفالی رنگی و ظروف مسی مد هستند و همچنین قابلمه هایی با رنگ های شاد که حالا در فضا تاریک آشپزخانه صد چندان جلوه می کند .

کابینت های دو رنگ هم یکی دیگر از راه های بدست آمدن فضایی تعدیل شده است  رنگ چوب در طیف های مختلف با رنگ های تیره ست می شود .

رنگ های قابل استفاده در کنار رنگ تیره در خانه

همانطور که گفتیم برای ایجاد تعادل بین رنگ ها در منزل باید از تضاد استفاده کنیم ؛ انتخاب رنگ در طراحی داخلی هنر بزرگی است .

اصولا تضاد با رنگ های روشن و با نور اتفاق می افتد ؛ سفید ، کرم و زرد را نام بردیم  اما اصولا رنگ های ملایم و ملیح با رنگ های تیره به خوبی جفت و جور می شود مثلا یکی از رنگ های  بسیار زیبا صورتی مات است و یا بنفش ، یاسی که در ترکیب با مشکی و خاکستری و یا حتی قهوه ای منظره ای زیبا برایتان رقم خواهد زد .

سخن پایانی

رنگ‌های تیره اغلب به‌طور طبیعی  فضا را شیک و مجلل جلوه می‌دهد ، استفاده از این رنگ‌ها  و ترکیب آن ها میتواند بسیار هوشمندانه و زیبا باشد . 

 

منابع :  توکامگ ، دکوراسیون ، ایرانا دکور