مطالعه این مطلب را به برق کاران و دارندگان ویلا پیشنهاد می کنم که زمان لازم برای آن تنها 5 دقیقه است اما اطلاعات بسیار خوبی در اختیار شما قرار خواهد داد .

هنگام طراحی خانه رویایی تان مسلما نورپردازی باغ ویلا جزء اولویت ها نیست .

هرچند بر خلاف لامپ های داخل ساختمان ، لامپ های بیرونی ساختمان بعدا به راحتی طراحی و نصب می شوند و نیازی به تخریب یا تغییر طرح دیوار به منظور نورپردازی فضای بیرونی در ویلا یا منزل نیست .

تمام آنچه که شما نیاز دارید ، تحقیقات در مورد نوع لامپ های قابل نصب و انواع محوطه سازی و نورپردازی در فضای باز است .

در اینجا راهکارهایی برای نورپردازی باغ ویلای شما جذاب و هیجان انگیز را ارائه می دهیم .

برای طراحی نورپردازی محوطه‌ بیرونی ساختمان و ویلا نمیتوان یک قاعده و قانون کلی در نظر گرفت ؛ مسلما نوع طراحی ، معماری ساختمان ویلا و طراحی محوطه و فضای سبز ویلا تاثیر بسیاری در سبک نورپردازی دارد ، همچنین کاربری فضای ویلا یا باغ به منظور استفاده شخصی یا باغ تالار کلا بر المان های طراحی نورپردازی محوطه اثرگذار است .

چرا نورپردازی ویلا مهم است؟

نورپردازی یکی از مسائل مهمی است که در معماری ویلا نیز تأثیر دارد ، یک نورپردازی خوب و مناسب موجب می شود تا بیننده مجذوب طراحی ویلا و معماری به کار رفته در آن شود و احساس نزدیکی بسیاری با آن بنماید .

پس می توان گفت مناطق ویلایی با نورپردازی به جا احساس بسیار خوبی به مخاطب انتقال می دهند و مخاطب از دیدن این مکان ها لذت می برد چرا که نورپردازی صحیح فضای ویلا و محوطه آن را بسیار شیک و دلچسب  می نماید و به همین جهت فروش ویلاهای که از نورپردازی مفید و کارا برخوردارند بسیار بالا می باشد ؛ اما باید بدانید که نورپردازی در نما ویلا و محوطه آن تا زمانی جذابیت دارد ساخت ویلا ارزان که از نور ملایمی برخوردار گردد تا فضای این مکان ها در تاریکی شب حفظ گردد ، اما اگر فضای ویلا و نمای آن از نور خیره کننده برخوردار گردد ، مخاطب تنها نور می بیند و هیچ جذابیتی برای او ایجاد نخواهد شد چرا که فضای ویلا و نمای آن در شب و روز چندان تفاوتی نخواهد کرد .

نورپردازی ویلا امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع لامپ های رنگی و هوشمند تولید گردیده است که می توان در جای جای محوطه ویلا و در نمای آن به طور اصولی از آن ها استفاده نمود تا با ایجاد فضای تاریک و روشن زیبایی خارق العاده ای به این مکان ها ببخشد و حتی در نوع سبک ویلا نیز تأثیر بگذارد .

نکات اساسی در نورپردازی ویلا و محوطه آن

معمولا معماران از قواعد خاصی در نورپردازی در ویلا استفاده می کنند تا موجب جلوه و هماهنگی بی نظیری بین محوطه و نمای ساختمان گردد تا فضای پر استفاده و بهینه ایجاد نمایند که از نور شدیدی برخوردار نیست و موجب آزار همسایگان نمی گردد .

پس می توان برخی از نکات اساسی را این چنین بیان کرد :

1. استفاده از نورکافی با توجه به فضا و نمای ویلا

2. مصرف بهینه انرژی برق

3. ایجاد کنترل نور و تعبیه وسایل لازم جهت افزودن ظرفیت نورپردازی در صورت لزوم

4. استفاده از لوازم نورپردازی با رنگ مناسب جهت نورپردازی بهتر محیط و تأثیر بیشتر آن‌ها در فضا

5. ایجاد امنیت لازم با نورپردازی مناسب در فضاهای از ویلا که امکان خطر وجود دارد

6. باید منابع نوری به صورت استتار و دور از چشم به کار روند 

پس باید شدت نور ، درجه پخش نور و روش نصب چراغ ها در محوطه و در بین درختان ویلا دارای هماهنگی مناسبی باشند تا موجب زیبای هرچه بیشتر محیط گردد .

چطور نور ظریفی در نمای ویلا و محوطه آن ایجاد کنیم؟

بسیاری از مشتریان آگاه به هنگام خرید ویلا به آن توجه ویژه ای می کنند تا از فضای مناسب ساخت ویلا در شب نیز بهره بگیرند و از زیبای دلچسبی که با استفاده از منابع نوری مناسب ایجاد گردیده است لذت کافی را ببرند .


مکان های مهم در در نورپردازی ویلا

نور یکی از عوامل مؤثر بر معماری ویلا می باشد و موجب برجسته نمودن ظاهر آن و محوطه این مکان در تاریکی شب می گردد و زیبایی خارق العاده ای به ویلا خواهد بخشید .

معمولا در ویلا بیشترین مکان های که مورد قرار می گیرد به شرح زیر هستند :

نورپردازی فضای سبز

در فضای سبز و بین گیاهان به گونه ای می شود که گیاهانی که در روز به چشم نمی آمدند در شب جلوه نمایی کنند و بربیننده تأثیر بگذارند .

نورپردازی سطح آب، برکه، استخر، آبنما

در این نوع نورپردازی به گونه ای غیر مستقیم به تاباندن نور می پردازند تا موجب ایجاد انعکاس نور مانند آینه و شیشه نشود و چشم را اذیت نکند و با انعکاس غیر مستقیم نور جلوه خاصی ایجاد کند .

نورپردازی نمای ساختمان

در این روش بیشتر در بالای پشت بام و دور پنجره ها وزیر آن ها به می پردازند و معمولا به صورت مخفی از نور استفاده می نمایند .


نورپردازی آلاچیق و سایبان

این نوع نورپردازی باید به گونه ای طراحی شود تا موجبات آرامش روحی فرد را فراهم نماید و افراد در یک محیط پرآرامش با نور ملایم و نرم وقت خود را بگذارنند .


باغ ویلا در شهریار و ملارد 

مشاورین املاک آبادگران ، متخصص در امور باغ ویلا در شهریار و ملارد هستند و برای خرید، اجاره روزانه ، اجاره سالانه و یا رهن می توانید با ما همراه باشید .

در صفحه اصلی وب سایت آبادگران شما میتوانید باغ ویلا ها و مشخصات آنها نگاهی بیاندازید .

کلام آخر:

نورپردازی باغ یکی از مباحث جذاب در علوم دکوراسیون و معماری فضای سبز می باشد .

دیزاینر ها و طراحان فضای سبز باید نکات مختلفی را در نورپردازی باغ در نظر بگیرند تا به وسیله آن ، یک فضای سبز دلنشین و دوست داشتنی بوجود بیاید ، پس در هنگام خرید باغ ویلا حتما باید به نحوه محوطه سازی و  همچنین نورپردازی باغ ویلا در شب دقت کنید .

اگر میخواهید اوقات خوشی را در ویلای خود داشته باشید و یا در آن میهمانی ترتیب دهید باید از روشنایی لازم برخوردار باشید ؛ پس قبل از خرید باغ ویلا حتما با یک مشاور املاک مطمئن مانند مشاورین املاک آبادگران که با داشتن تجربه بالا در امور خرید و فروش باغ ویلا میباشند ، مشورت کنید .

شما میتوانید از باغ ویلاهای قابل فروش در سایت آبادگران دیدن کنید.