"محمد علی عباس زاده دیباور" روز یکشنبه در نشست خبری در که دانشکده جامع علمی کاربردی اتحادیه املاک تهرن برگزار شد، گفت: پرورش اعضای صنف اتحادیه املاک به صورت آکادمیک از اهداف عالی در تاسیس این دانشکده بود.
وی توضیح داد که در بهمن سال ۹۰ این دانشکده تاسیس شد و در سه رشته خدمات مالی در واحدهای صنفی، خدمات مشاور حقوقی صنوف و خدمات مشاور ملکی در مقطع کاردانی اقدام به پذیرش دانشجو کرد و از همان ابتدا با هدف رسالت اصلی این دانشکده(توانمندی سازی مشاوران املاک) سهمیه ای را برای اعضای صنف در نظر گرفتیم.
وی گفت: از جمله اقدامات این دانشگاه در حال حاضر تدوین رشته املاک و مستغلات است و در رشته های حقوق ثبتی، نگارش حقوقی، خدمات قضایی نیز پذیرش دانشجو انجام می شود.
به گفته دیباور تا به امروز یک هزار و ۲۰۵ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل در مقاطع کارشناسی و کاردانی شده اند که برآورد این دانشکده حاکی از این است که بیشتر فارغ التحصیلان اکنون از اعضای خود صنف هستند.
وی اضافه کرد: رسالت این دانشکده پرورش نیروهای متخصص و جذب آنها به واحدهای صنفی و ارتقای سطح سواد مشاوران املاک است که میتواند نقش مهمی در آرامش بازار مسکن داشته باشد.
دیباور در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص کاهش تخلفات مشاوران املاک در پی آموزش و تاسیس این دانشکده، گفت: امروز افراد دارای مدارک تحصیلی در واحدهای صنفی رو به افزایش است و تعداد افراد دیپلم و زیردیپلم کاهش یافته است.