به گزارش اکوفارس، عقبایی با اشاره به اینکه قیمت مسکن در مرداد 98 به نسبت تیر 98 روند نزولی داشته است، افزود: قیمت ها در شهر تهران در واحد های بالای 150 متر کاهش 30 درصدی داشته است و پیش بینی ما این است که از ابتدای شهریور نیز واحدهای زیر 150 متر روند نزولی خواهد داشت و تا پایان سال این کاهش قیمت به 30 درصد هم می رسد.
وی درباره تعداد مشاورین املاک دارای مجوز گفت: در تهران حدود 11 هزار ، در استان تهران حدود 32 هزار و در کل کشور 120 هزار مشاوره املاک دارای پروانه کسب وجود دارد.
عقبایی ادامه داد: در 8 سال گذشته روزانه 7 یا 8 نفر از صنف املاک بیرون رفته و به همین تعداد وارد این صنف شده اند.
نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اینکه این تعداد مجوز نسبت به جمعیت و وسعت شهر تهران چگونه است، گفت: این آمار زیاد است و باید کم شود اما به دلیل اینکه وزارت صنعت و مجلس محدودیت و سقف آن را برداشته اند، هر کسی می تواند به اتحادیه مراجعه کند و پروانه کسب بگیرد.
وی در ادامه گفت: باید افراد متخصص و متبحر که با حداقل های مبانی حقوقی و سازه آشنا هستند به این شغل ورود پیدا کنند اما متاسفانه مجلس قانونی را در سال 92 تصویب کرد که صدور پروانه کسب را منوط به سواد خواندن و نوشتن کرده است. وقتی مجلس چنین چیزی را تصویب می کند دیگر کاری از مراجع اجرایی ساخته نیست. ما بارها با مجلس و دولت نامه نگاری کردیم که در در خصوص این قانون بازنگری کنند ولی متاسفانه هنوز اقدامی نشده است.