به گزارش صبحانه ،بازار مسکن در ماه های اخیر از وضعیت ناپایداری برخوردار بوده است. عدم ثبات در بازارهای مالی دیگر مانند ارز و طلا به همراه کاهش سود بانکی موجب هدایت سرمایه های سرگردان به بخش مسکن شد. این تمایل افراد و سرمایه به بازار مسکن موجب بر هم خوردن تعادل در بازار مسکن و افزایش شدید تقاضا و در پی آن افزایش ناگهانی قیمتها گردید.
قیمت مسکن در یک سال و نیم اخیر در اثر افزایش قیمتهای متوالی به ارقام بی سابقه ای افزایش یافته و کاهش تقاضای بازار را به همراه داشته است. خریداران واقعی بدلیل عدم توانایی مالی در تامین پول لازم برای خرید خانه به انواع روشهای جایگزین روی آوردند.
بدین ترتیب بازار مسکن در حالت رکود بوده و سایه رکود در سال جاری سنگین تر از سال گذشته در بخش مسکن دیده می شود. از طرفی وام و تسهیلات بانک مسکن برای متقاضیان خانه اولی به همان مقدار گذشته ادامه داشته که عملا فایده ای برای افراد ندارد.
وضعیت بازار مسکن در سال ۹۸ 
افزایش قیمت مسکن در سال ۹۸ نیز همانند سال قبل ادامه پیدا کرده است. با بررسی روند افزایش قیمت و تورم ماهیانه در سال ۹۸ به افزایش قیمت ۱۲.۵ درصدی متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به فروردین ماه می رسیم. این افزایش قیمت ماهیانه در سالهای اخیر رقم بی سابقه ای است. در خرداد ماه نیز تورم ماهیانه قیمت مسکن به ۴.۵ درصد بالغ شد.