حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران در گفت و گو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، با بیان اینکه بازار اجاره متناسب با بازار خرید و فروش دچار نوسان قیمت می‌شود، گفت: بازار مسکن از سال گذشته شاهد افزایش صد در صدی قیمت بوده و همین رشد قیمتی زمینه‌ساز افزایش قیمت اجاره بها شده است، از سوی دیگر افزایش نرخ تورم عمومی در این بازار باعث شده است تا امسال بازار اجاره متفاوت‌تر از سال‌های قبل باشد.
نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران ادامه داد: متوسط قیمت اجاره در شهرهای بزرگ 20 درصد و در شهرهایی با جمعیت متوسط 10 تا 15 درصد رشد داشته است، البته در شهرهای کوچک به علت وجود توازن بین تقاضا و عرضه، قیمت ها رشد چشمگیری نداشته است.
عقبایی تصریح کرد: در مجموع بازار اجاره امسال حدود 20 درصد رشد داشته است و دولت برای بهبود این بازار باید افزایش تولید مسکن را در دستور کار قرار دهد.
عقبایی ورود استارتاپ ها به بازار اجاره را بی تاثیر دانست و افزود: در چند ماه گذشته استارتاپ ها با ارایه قیمت‌های کاذب و نجومی در فضای مجازی بازار مسکن و خودرو را بهم ریختند. با این حال اتحادیه املاک مخالف ورود استارتاپ‌ها به بازار مسکن نیست اما باید نظارت بر فعالیت آنها دقیق تر باشد تا این بخش با بکارگیری روش‌های نوین در حوزه خرید و فروش و اجاره مسکن به خروج مسکن از رکود تورمی کمک کند.
بیشتر بخوانید: جولان دلالی مشاوران املاک در فضای مجازی/ چه کسی بر آگهی‌های اینترنتی نظارت می‌کند؟ 
نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران شکسته شدن قیمت ها در بازار مسکن را در گرو ورود سرمایه‌گذاران، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان اعلام و تاکید کرد: دولت باید با اجرای سیاست های تشویقی از بخش خصوصی حوزه مسکن حمایت کند.