به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی، وی ادامه داد: برگزاری هر یک یا دو هفته جلسه‌، با حضور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن، نشان می‌دهد که این وزارتخانه خود نیز بر اولویت مسکن واقف است.
رضایی کوچی با اشاره به طرح اقدام ملی برای عرضه مسکن که وزارت راه و شهرسازی برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی دنبال می‌کند، گفت: برنامه خوبی طراحی شده و می‌تواند به تحرک مسکن و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منجر شود. لذا لازم است که این برنامه هر چه زودتر عملیاتی شود. شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید برای عملیاتی شدن این طرح فعالیت بیش‌تری داشته باشند.
وی به ضرورت تخصیص زمین‌های دولتی برای تولید مسکن اشاره کرد و افزود: وزارت راه و شهرسازی باید تخصیص زمین‌هایی که در اختیار دستگاه‌های مختلف دولتی است و رییس جمهور نیز در بخشنامه‌هایی بر واگذاری آن‌ها تاکید کرده را پیگیری کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خشنودی از افزایش سقف تسهیلات مسکن گفت: تسهیلات بانکی در حوزه مسکن باید باز هم افزایش پیدا کند و متناسب با قیمت مسکن شود.
رضایی کوچی با اشاره به اینکه هفته اول پس از تعطیلات، مجلس وضعیت مسکن را در نشستی با حضور رییس مجلس، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور بررسی خواهد کرد، گفت: تولید مسکن نمی‌تواند تنها بر عهده وزارت راه و شهرسازی باشد و باید از همه دستگاه‌ها برای تولید مسکن استفاده شود. بدنه دولت و بانک‌ها نیز باید همکاری کنند تا مسکن از این وضعیت خارج شود.
وی ادامه داد: باید برای دو تا سه ماه دیگر که اوج نقل و انتقالات مسکن از راه می‌رسد، برنامه ریزی شود. قیمت مسکن باید پایه و مبنای منظقی داشته باشد.
در این هم‌اندیشی که معاونان حوزه‌های مسکن و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، شهرهای جدید، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و اعضای کمیسیون عمران مجلس حضور داشتند، وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که مسکن و رونق دادن به آن در بخش عرضه و تقاضا و همچنین ساماندهی بازار اجاره بها از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است، گفت: مسکن به لحاظ ساختاری نیمی از وزارتخانه بزرگ راه و شهرسازی است و در مورد رونق دادن به بازار مسکن، وزارتخانه با حمایت دولت و همچنین مجلس، برنامه های جامعی را در دستور کار دارد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: از سوی سازمان ملی زمین و مسکن به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم تا زمین‌های رایگان را برای اجرای طرح اقدام ملی شناسایی و معرفی کنند که اینکار انجام شده است.
اسلامی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا راهکارهایی را عملیاتی و اجرایی کنیم که نقدینگی به بخش مسکن، تزریق و در این حوزه، سرمایه گذاری بشود.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برنامه های بازآفرینی شهری در خصوص احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری، همچنین برنامه شهرهای جدید در احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و برنامه بنیاد مسکن برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تهیه شده اند و بخشی از قراردادهای احداث آنها آماده و برخی نیز به بهره برداری رسیده اند.
وی یادآور شد: هم اکنون صدور پروانه ساختمان کاهش پیدا کرده است که باید کاری کنیم تا روند صدور از حالت فوق خارج شود.
اسلامی در بخشی از سخنان خود به تورم اقتصادی و تهاجمی که به اقتصاد ایران شده و آمریکایی ها بر آن محکم می‌کوبند، ‌ اشاره کرد و گفت: سقوط ارزش پول مردم را ناگزیر کرده تا پول و نقدینگی خود را به سمت تبدیل به کالاهای مختلف ببرند. باید کاری کنیم که در برنامه رونق دادن به بازار مسکن، اقشار متوسط و افرادی که مستاجر هستند، لطمه نبینند. به همین دلیل باید صبورانه و عاقلانه رفتار کنیم.
گفتنی است، در این جلسه ، ضمن ارایه برنامه ها و راهکارهای کلان وزارت خانه راه و شهرسازی در رونق دادن به بازار مسکن، اعضای کمیسیون عمران مجلس به ارایه پیشنهادهای خود پرداختند.