شهر صفادشت در گوگل مپ


صفادشت یکی از شهرهای استان تهران در ایران است. این شهر در بخش صفادشت شهرستان ملارد قرار دارد.
این شهر از ادغام روستاهای ارسطو ، گله کهریز ، شهرآباد ، حصار طهماسب ، عبادیه ، نصیر آباد تشکیل شده‌است.
از غرب به کرج(شهرهای محمدشهر و ماهدشت) ، از شرق به بخش مرکزی ملارد و از جنوب به ساوه محدود شده است. این بخش جزو شهرستان ملارد است. شهرستان ملارد با وسعتی معادل ۹۰۰ کیلومتر مربع به لحاظ داشتن ساختار اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و … شامل دو بخش ملارد و صفادشت است . بخش صفادشت در مسیر اصلی محور چیتگر (جاده تهران- اشتهارد ) قرار دارد و از ۳ دهستان اختر آباد ، بی بی سکینه و یوسف آباد قوام ، شهر صفادشت ، ۷ دهیاری و ۵۲ روستا ،‌ مزرعه و مکا ن تشکیل شده است. بر اساس آمار سال ۱۳۸۵ جمعیت شهر صفادشت ۱۵/۸۵۵ نفر و جمعیت روستاهای حریم آن ۱۶/۰۰۰ نفر است.
از خاندان های قدیمی و اصلی ترین بومی های صفادشت می توان به خاندان بزرگ صالحی ، حضرتی ، زرگر ، اجاق ، رنجبر ، کریمی ، بذرافشان و غلامی اشاره کرد.
روستای ارسطوی صفادشت بنا به تحقیقات باستانشناسان از تپه ی قدیمی قدمت یازده هزار ساله دارد و هم اکنون قطب محصولات کشاورزی بویژه تولید گندم و ذرت دامی در بخش صفادشت شده است.
از ویژگی های شهر صفادشت می توان دو زیارتگاه امامزاده بی بی سکینه (س) خواهر امام رضا(ع) و امامزاده حمزه (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) را نام برد؛ به همین دلیل سالانه هزاران نفر از مشتاقان و شیفتگان جهت زیارت به این شهر سفر می کنند. موقعیت اقتصادی بخش صفادشت به جهت برخورداری از شهرک صنعتی مصوب با ۶۰۰ کارخانه و کارگاه صنعتی ،‌۳۰ واحد کشاورزی ،‌۵۰ واحد دامداری و مرغداری و ۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۸۵۰ هکتار باغ مطلوب به نظر می رسد . به طوری که وجود شهرک صنعتی صفادشت و شرکت های فعال آن موجب کاهش جمعیت بیکار شهر شده است. ساختار سیاسی و اجتماعی حاکم بر بخش صفادشت شامل داوزده اداره و سازمان اداری از جمله بخشداری، دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه ،‌ شهرداری ، شورای شهر، اداره های برق ،‌گاز ، کار و خدمات اشتغال ، مخابرات ، تربیت بدنی ، کلانتری، دفتر کمیته امداد ، حوزه و پایگاه های بسیج ، دفترخانه اسناد رسمی و دفتر ازدواج و طلاق، چهار شعبه بانک عامل(تجارت-ملی- صادرات – مهرایران) و دو شعبه صندوق قرض الحسنه است.
امکانات ورزشی : شهر صفادشت دارای ۴ مجموعه ورزشی شامل زمین چمن و سالن چند منظوره و هم چنین سه سالن ورزشی و دو زمین چمن در روستاهای حریم است و از نظر سرانه ورزشی از رتبه خوبی برخوردار است. هم اکنون ۲ مجموعه ورزشی دیگر در حال ساخت است. فضای سبز: در حال حاضر صفادشت از ۱۲۰ هکتار فضای سبز با سرانه ۷۴ متر مربع برخوردار است. پروژه مسکن مهر با ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ، موزه حیات وحش ، تفرجگاه۱۰۰ هکتاری فضای سبز ، درمانگاه تخصصی شبانه روزی و شهرک سینمایی از مهم ترین طرح های عمرانی در حال اجرای صفادشت است.
هم اکنون پنج مرکز آموزش عالی دانشکده تربیت بدنی امام علی (ع)، دانشکده کشاورزی شهریار ، مرکز آموش عالی علمی کاربردی ، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی در شهر فعال هستند.

آمار جمعیت روستاهای حریم صفادشت بر اساس آمار سال ۱۳۸۵
صفادشت ۱۵۸۵۵ 
امین آباد ۲۱۰ 
دهک ۴۹۳  
سلمیان ۱۳۶  
ارسطو ۹۷۱  
کهریزک ۳۸۹  
نور آباد ۳۳  
یوسف اباد ۴۱۵۸  
امیریه ۶۴  
شریف آباد ۱۳۹  
شش ۵۲۳ 
امیرآباد ۵۰۴۲ 
مهردشت ۲۰۰۱ 
ارغش آباد ۵۶۶ 
علی بیات ۵۴۴ 
کوشکک ۷۸۴

ملک های ثبت شده در صفادشت ملارد :
باغ ویلا های ثبت شده در صفادشت ملارد.
باغ های ثبت شده در صفادشت ملارد.
زمین های ثبت شده در صفادشت ملارد.
سوله های ثبت شده در صفادشت ملارد.