روزنامه آرمان در مطلبی می نویسد: تحولات بازار مسکن که از سال گذشته نمود بیشتری در عرصه اقتصادی یافته است، اکنون با افزایش چشمگیر قیمت فروش، رهن و اجاره خانه، به مهمترین مشکل بخش بزرگی از جامعه تبدیل شده است. دولت و فعالان اقتصادی نیز به دنبال راهکاری برای کنترل روند افزایشی قیمت ها و حمایت از مصرف کنندگان هستند. در این میان، اخباری از ایجاد صندوق رهن برای حمایت از مستأجران نیز به گوش می رسد. از سوی دیگر، وزارت راه و شهرسازی، طرح اقدام ملی در حوزه مسکن را آغاز کرده است که طی آن، بخش اعظم تسهیلات و حمایت های دولت به سازندگان تعلق می گیرد تا با افزایش تولید مسکن در کشور، مشکل کمبود مسکن حل شود و تورم بخش مسکن برای سال های پیش رو کاهش یابد.
این حمایت ها به صورت تسهیلات و زمین در اختیار سازندگان قرار می گیرد و قرار است تسهیلات به گونه ای باشد که بعداً بتواند به خریداران انتقال یابد. از سوی دیگر آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد در خردادماه سال جاری، متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران از ۱۳ میلیون تومان فراتر رفته و به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که انتظار می رود این روند فزاینده قیمت، بالاخره در جایی متوقف شده و قیمت ها واقعی شوند. «آرمان» در همین باره با مصطفی قلی خسروی- رئیس اتحادیه مشاوران املاک- گفت وگو کرده است که در ادامه می خوانید.
آخرین آمار بانک مرکزی نشان می دهد میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران از مرز ۱۳ میلیون تومان عبور کرده است؛ ارزیابی شما به عنوان رئیس اتحادیه مشاوران املاک از این رقم چیست؟