به گزارش #اقتصادبرتر به نقل از خانه ملت،  محمدرضا رضایی کوچی اظهار کرد: با اشاره به تلاطمات بازار مسکن به ویژه حوزه اجاره، اظهار کرد: متأسفانه در شرایط کنونی هیچ نظارتی در این بخش وجود ندارد و قیمت ها طبق سلیقه مالکان و به صورت ساعتی در حال بالا رفتن است، در این میان هیچ دستگاهی خود را مسئول کنترل و نظارت بر قیمت مسکن نمی داند.
وی تصریح کرد: برخی کارشناسان نسبت به عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در عدم کنترل قیمت بازار مسکن انتقاد دارند، اما مسئولان این سازمان اعلام می کنند برای کنترل بازار باید قیمت منطقه ای تعریف شود تا تعزیرات بر این مبنا با متخلفان برخورد کند.
وی با بیان این که طی چند سال گذشته بارها اعلام کرده ایم برای مدیریت بازار مسکن، باید قیمت پایه ای در هر منطقه تعیین شود، افزود: بر اساس این قیمت ها بازار کنترل می شود، البته برخی معتقد به اقتصاد آزاد و تعیین قیمت ها در بازار هستند. اما این مسئله زمانی می تواند اجرایی شود که دولت در عرصه تولید گسترده مسکن به نتیجه رسیده باشد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام این که هم اکنون کشور با کمبود ۴ میلیون واحد مسکن مواجه است، گفت: تولید گسترده مسکن و اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی نقش برجسته ای در کنترل قیمت ها خواهند داشت، اما هر دو مسئله تاکنون عملیاتی نشده است.