به گزارش خبرنگار ایمنا ، این روزها بازار مسکن با بالا رفتن نرخ تورم درحال تجربه شرایطی دشوارتر از همیشه است ضمن آنکه نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، عدم ساخت و ساز در سال های گذشته و رشد اخیر قیمت مسکن، منجر به افزایش غیر منطقی اجاره بها شده است.
مرور وضعیت رهن، اجاره و قیمت مسکن در کلان شهرهای کشور نشان می دهد باوجود طرح ها و تسهیلات مختلف دولت، همچنان می توان مشکل مسکن و اجاره نشینی را یکی از مهم ترین مشکلات خانواده ها در استان های مختلف عنوان کرد و حتی شاید بتوان گفت به عبارتی افزایش قیمت مسکن یکی از مهم ترین علت های افزایش تعداد شهروندان زیرخط فقر است زیرا در این مورد طبقات ضعیف تر بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند و درصد بیشتری به زیرخط فقر کشیده می شود . به ویژه آنکه با وجود نرخ فعلی مسکن، اغلب افراد به دنبال اجاره نشینی هستند و به جرات می توان نوشت باوجود گرم شدن نسبی بازار خریدوفروش مسکن، بازار رهن و اجاره هم داغ داغ است.
بنا به گفته مشاوران املاک سطح شهر با آغاز اردیبهشت ماه، فصل جابه جایی مستأجران آغاز شد و در اواسط شهریورماه به اوج خود می رسد. در این برهه از زمان خانوارهای اجاره نشین بر اساس تعداد فرزندان، موقعیت تحصیلی آن ها و شرایط شغلی خود زمان جابه جایی مسکن اجاره ای را انتخاب می کنند و بی شک رخدادهایی مانند زمان اتمام سال تحصیلی، تاریخ برگزاری کنکور و مدرسه محل تحصیل فرزندان در سال آینده، پیک زمانی جابه جایی مستأجران را مشخص می کند.