به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، افشین حبیب زاده در جریان هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران گفت: طبق بررسی‌های انجام شده و براساس درخواستهای بسیار زیاد شهروندان از حوزه معاونت نظارت، شاهد این امر هستیم که برخی از قراردادهای منعقده میان سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با مالکان املاک واقع در طرح‌های توسعه شهرداری تهران در سالهای گذشته تاکنون تعیین و تکلیف نشده است. 

وی به مشکلات ایجاد شده برای ساکنان این املاک از قبیل فرسودگی و خرابی تأسیسات و احتمال بروز آسیب برای ساکنان آن اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امکان فروش به غیر برای این املاک در شرایط فعلی وجود ندارد و با عنایت به اینکه بسیاری از مالکان املاک مقیاس پایینتر از طبقات محروم و آسیب پذیر جامعه بوده که دارای مشکلات عدیده اقتصادی هستند که با توجه به نوسانات اخیر اقتصادی دچار مشکلات حادتری در این زمینه شده اند به نحوی که امکان جایگزین کردن معادل املاک فروخته شده خود را نیز در سایر مناطق ندارند.

نایب رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تأکید کرد: لازم است شهرداری تهران پیگیری‌های لازم را نسبت به تعیین و تکلیف قراردادهای مربوط به املاک کم مقیاس در مناطق محروم شهر به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار دهند.

به گزارش تسنیم، الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نیز در ادامه جلسه به شهردار تهران در خصوص کندی و کاستی اصلاح و بهبود در حوزه زنان به شهردار تهران تذکر داد.

وی تصریح کرد: با اینکه شورای دوره پنجم با حضور 6 نفر از زنان فعال اجتماعی و سیاسی (30 درصد از لیست) شکل گرفته و با اینکه این لیست از پشتوانه برنامه‌ای و برنامه لیست امید برای اداره شهر برخوردار بود و توجه و تأکید ویژه ای بر بهبود وضعیت زنان داشته و برخاسته بر رأی زنان و مردان شهر بوده در طی یک سال گذشته شهرداری تهران برنامه و تحول جدی در زمینه بهبود وضعیت زنان نداشته است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: گذشته از این، درون سازمان شهرداری سازوکارهای عادلانه برای ارتقای تصدی پست و انجام خدمت شغلی زنان به کار گرفته نشده و روشی برای مطرح شدن و پیگیری مسائل خاص تدارک دیده نشده است.

فخاری بیان کرد: بیرون سازمان شهرداری و در گستره شهری نیز برنامه و اقدام جدی برای بهبود امنیت فضاهای شهری با توجه ویژه به زنان صورت نگرفته و همچنین جای افسوس است که در این مدت از توانایی‌های سمن‌های فعال در حوزه زنان در مدیریت شهری استفاده نشده است.

وی گفت: طرح و برنامه مشخصی برای بهبود کیفیت زندگی زنان در شهر تاکنون ارائه نشده است و در این زمینه نظارت جدی در عملکرد معاونتها و مناطق براساس شاخصهای سنجش پذیر انجام نشده است ضمن اینکه لازم به ذکر است وضعیت ستاد توان افزایی زنان سرپرست خانوار نیز بهبودی نشان نمی‌دهد.